måndag 19 augusti 2013

5:2 och chokladsås





Semestern och sommaren är över på riktigt för den här gången. Idag är det första dagen på mitt nyttiga liv. Igen. Hur många gånger har jag inte sagt det tidigare? Vågen visade alldeles för många kilon och garderoben är knökfull av kläder som jag inte får på mig längre. Sju kilo på ett år. Byxorna jag har på mig på jobbet hålls numera ihop med hjälp av en gummisnodd. Aldrig att jag ens skulle fundera på att hämta ut ett par i en större storlek. Nix. Inte jag. Så idag körde jag igång med min första fastedag. 5:2. Så här har min dag sett ut, ca 400 kcal:

Frukost klockan 8:30: Surdegsknäcke från Pyramidbageriet (jag klarar mig inte utan det här brödet), 1 ägg och 10 gram Abbas tonfiskpastej (jag klarar mig inte utan det heller).

Lunch klockan 13:30: 3 dl vaniljyoghurt

Visst att jag har varit hungrig men absolut ingenting jobbigt eller uppoffrande. Förutom det har jag druckit en massa vatten och några koppar te. En del tuggummi har också gått åt, för att så långt det går skona mina medmänniskor för den förfärligt äckliga andedräkt jag får när jag försöker följa en diet.

För att riktigt fira att det var dags att komma tillbaka till vanliga vanor gjorde jag i går kväll en väldigt god chokladsås till glassen;) 



Chokladsås

100 g mjölkchoklad
2 msk grädde eller mjölk
2 msk turkisk yoghurt

Smält grädde och choklad försiktigt på spisen, se till att inte ha för hög värme och rör hela tiden. Tag av kastrullen från värmen när all choklad är smält och rör då i yoghurten. Servera såsen varm.



Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar