måndag 16 september 2013

Gräddbullar med strössel




Länge har jag tänkt testa att göra egna gräddbullar och äntligen blev det verklighet. Jag hittade ett recept som såg trevligt ut här och sonen fick hjälpa till att dekorera dem med diverse strössel. Det var betydligt roligare att göra dem än att äta dem, för fy, vad tråkiga de blev. Sockret knastrade i tänderna och konsistensen blev inte alls bra och de säckade ihop när de skulle doppas i smält choklad. Inte alls någonting jag rekommenderar. Är det någon som har ett bättre recept att dela med sig av blir jag väldigt glad.


Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Pratade faktiskt idag om att göra egna gräddbullar. Men efter ditt utlåtande så känner jag att de finns kanske roligare grejor att baka som till och med blir goda ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns säkert bättre recept än det jag hittade, men visst finns det roligare saker:) Testar du något som blir bättre så hojta till. Träffade din far och bror häromdagen. De skulle på hockey. Tänkte på dig och undrade om du inte skulle komma ner snart?

      Radera